יום שני, 28 ביוני 2010

בון 5- שליט הגבול המזרחי

לא היו ימים טובים לחובבי הספרים בישראל כימי שבוע הספר- ולא היו ימים טובים לחובבי הקומיקס בישראל כמו ימים אלה. השנה בקרתי בשבוע הספר בכיכר רבין. אם בעבר היצע הקומיקס שהיה שם הצטמצם לספרים של טינטין ואסטריקס (המצוינים אגב), השנה יכולתי לבחור גם ספרים כמו " פיטי פיט- שחור השפם אימת שבעת הימים" (עליו כתבתי בטור הקודם), פרספוליס, טקס, טרזן וזאגור, מאוס של ארט ספיגלמן בהוצאה החדשה, בנוסף על יצירותיהם של אמני ישראל. וכמובן הקומיקס רב המכר החדש- בון של זוכה פרס אייזנר האמריקני ג'ף סמית'. כבר כתבתי בעבר על הספר הרביעי בסדרה, אבל ההוצאה לאור של הסדרה דואגת שהקוראים הנאמנים לא ישארו במתח ומוציאה אותם בקצב מהיר למדי, ועל כך מגיע להוצאת כינרת כל הכבוד.

הספר החמישי חורג קצת מהמסגרת של העלילה כשהוא מתמקד רק בשתי דמויות עיקריות, בני בון וסמיילי בון, שיוצאים למסע בהרים במטרה להחזיר את גור העכבראשים לבני מינו. במהלך הספר הם נתקלים בבעיות שונות שמעוררות אותם לחשוב האם ניתן לסמוך על מי שהיה בעבר אויב והאם אויבו של אויבי הוא בהכרח ידידי. במהלך הספר הם מכירים דמות מפתח חדשה, שונרא (תרגום מוצלח) הפומה (אריה הרים בתרגום), שלא ברור אם הוא אויב או ידיד. בסופו של דבר הכל בא על מקומו בשלום וממשיכים להרפתקא הבאה.
לפי דעתי הספר הוא שינוי מרענן בעלילה, שמוצאי את הקוראים קצת מהקו שהתחיל קצת לחזור על עצמו בספרים הקודמים. בנוסף על כך הוא מגדיל את המתח בכך שדמויות מפתח מהעלילה מופיעות בספר רק בשמן, כך שצריך לקמנות את הספר הבא כדי לדעת מה יקרה להן.אני ממליץ על הספר כספר מוצלח בסדרה מוצלחת בתקווה שיצאו גם ספרי ההמשך...

שם- בון 5- שליט הגבול המזרחי
יוצר- ג'ף סמית'
הוצאת כנרת
מחיר 74 ש"ח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה